2010. május 17., hétfő

Langyos spárgás-retek saláta

Vééégre itt a nyár, elindult az igazi piaci szezon imádom ilyenkor a kínálatot, legszívesebben mindenből vásárolnék, ilyenkor nem is tudatosan - lista alapján - vásárolok, ami szép, friss és épp terem abból veszek, aztán gyorsan improvizálok. Valahogy ilyenkor az embernek megnő az étvágya a zöld, harsány, ropogós, lédús zöldségek, gyümölcsök iránt, és akkor érzem jól magam ha a hűtőből zöld levelek lógnak ki, az ablakban nő a bazsalikom, a balkon ládáimban sorjázik a saláta ágyásom és a rukkola ültetvényem M. nagy örömére.

Apropó férfiak, azért nem mondom, hogy könnyű Velük ilyenkor, rendszeresen megkapom, a hús hol van belőle, és nem vagyunk mi kecskék kommentet, dehát csak próbálkozik az ember... a rukkola például ilyen kedvükre való, ki érti...?

Spárgával még tele a piac, retekből már jobban kell vadászni a zsengére, friss sóska és spenót is terem már a kertben. Mi otthon a környéki erdőkben már jó másfél hónapja szedjük rendületlenül a vad sóskát, még az árok szélén is nő. Friss sóska főzeléket készítünk belőle, vagy nyersen salátába tesszük. Ez alkalommal langyos saláta készült friss zöldségekből, és az elkészült salátába kevertem a végén a nyers vad sóska leveleket.

Imádom a spárgát, ehhez nem fér kétség, s bár tudom, hogy a fehér nemesebb, több vele a munka és a csúcsgasztronómia is többre értékeli, mint a zöldet, és mégis zöld párti vagyok. A harsányság, frissesség számomra sokkal inkább testet ölt a zöld spárgában, és nem mellékesen hamarabb is végzek vele, hiszen a friss zöld spárgát nem kell hámozni, elég gyengéden az alsó harmadánál meghajlítani, és ott fog elpattanni, ahol a friss és már kevésbé friss szár rész találkozik.

Vajat habosítottam egy serpenyőben, erre tettem a 3cm-es spárga sípokat, illetve a negyedbe vágott hónapos retket. Sóval, borssal, citrom frissen reszelt héjával ízesítettem, majd a legvégén pirított dióval szórtam meg. A pirított magok a langyos zöldségeket nagyon jól fel tudják dobni. Olíva olajjal is szoktam hasonlót készíteni, de a retek miatt most inkább a vajat választottam, annak tejes krémessége jobban illik hozzá szerintem. Friss sóska leveleket kevertem a salátába, mikor már lehúztam a tűzről. Ügyelni kell, hogy ne legyen túl meleg a többi zöldség, mert a sóska ha hőt kap, könnyen kijön a kesernyés íze, és úgy nem olyan finom. Friss vajas baguettel, vagy pirítóssal tálaljuk, egy pohár száraz fehérborral szuper nyári vacsora.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Gasztroblogger!
A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valamint a minőségi alapanyagok használata. Nincs ez másként a legkisebbek esetében sem, csak a 6 hónapos-3 éves babáknál még arra is vigyázni kell, hogy a felhasznált alapanyagok megfeleljenek az adott korosztály igényeinek. Egy kismama számára mindig nehéz eldönteni, hogy mit adjon enni a babájának, hogyan főzzön számára a konyhában, és miben tér el a felnőttek étkezése a kicsik babaételétől. Nekik kíván segíteni a Nestlé Babarecept Versenye, amelyre szeretnénk a konyhában otthonosan mozgó gasztrobloggereket is meghívni. A táplálkozási irányelveknek megfelelő legkreatívabb recepteket a Nestlé értékes ajándékokkal jutalmazza. A legjobb és legérdekesebb ételeket majd a nagyközönség választja ki szavazás útján.
Bízunk benne, hogy sokan elfogadják a felkérésünket és részt vesznek majd a versenyen. A recepteket 2011. május 15. és 2011. június 15. között várjuk. További információt a www.mitegyenababa.hu, és a www.babareceptverseny.hu weboldalakon találhat.